Totalt antall sidevisninger

lørdag 9. august 2014

En god sommer.


Tittelen på innlegget er en god beskrivelse av sommeren i år.
Temperaturen har ligget på rundt 20 grader i hele juli.

              Sommerferien startet med urnenedleggelse av tante Magnhilds urne.
            Magnhild var min mors tvilling søster.
Seremonien fant sted på Lebesby kirkegård i strålende solskinn
og med den nærmeste familie tilstede.  


En selfie som det heter så fint tatt på seigrunnen utenfor hytta.


Jeg har vært på fisketurer både på sjø og land men den som hadde den beste fiskelykken var ho Laila, ho fikk en kveitlapp på rundt 4 - 5 kilo.
Den ble stekt og servert ilag med både stekt og kokt sei, et nydelig måltid ble det.



Patrik med flyndre på pinne.

Bærtur har det også blitt selvom jeg i hele mitt voksne liv har sagt at: bær plukker jeg ikke- aldri- ikke på vilkår, men så trakk jeg det korteste strået imot min samboer.
Altså ble det bærtur på en ihuga motstander av bærplukking.
Når jeg tenker meg om så fikk jeg den beste opplevelsen på bærturen da ho Bjørg ble angrepet av jordveps. hi hi hi.



Så kom ho Linda (min datter) innom med han Ruben, det var koselig med besøk av barn og barnebarn.


I år fikk vi endelig montert opp solcelleanlegget på hytta.
Et historisk øyeblikk da jeg var den første til å tenne et elektrisk lys i hytta som ble oppført på 50 tallet.


Fisketur med stang etter sjørøya ble det, og fangst ble det og. Var så heldig å sitte igjen med 3 sjørøye.
Å ha med sæ yngstekaren var også kos, fikk både fisket og padlet ilag med han.
Ikke var han så mye plaget av den hærsens høysnuen heller.
Han fikk kjørt både firhjuling og dirtbike.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bølgelek mm.

Porsanger 28-30.4.2011 Slideshow: Kajakkern’s trip from Nordkapp, Finnmark, Norge to Reinøya (near Lakselv) was created by TripAdvisor. See another Lakselv slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.