Totalt antall sidevisninger

fredag 9. mai 2014

Fisketur etter sjørøye .

Prøvefiske etter Sjørøye.
Pause i Ifjorden.

Onsdag den 30. April opprandt med sol fra en skyfri himmel,
turen inn til hytta i Laksefjorden hadde vært planlagt i bare noen få dager.
Vi ville prøve oss etter sjørøye med flue.
Starten gikk fra Honningsvåg og innover Porsangerfjorden.
Etter 5 tuneller og rundt 15 mil på kronglete veier var vi fremme i Lakselv.

Ikke fisk, men men.

Vi stakk innom Sportsbutikken i Lakselv for å skaffe noe utstyr,
en tur innom Rema ble det også. Mat må man ha.
Turen fortsatte mot Børselv og over Børselvfjellet til Kunes.
Fra Kunes går turen utover langs fjorden på en veldig svingete og
dårlig veg som er hovedveien ut til Nordkyn.

Mens sjøen flør.

Etter ca.27 mil var vi ved målet- hytta.
Siden vi ankom sent så rigget vi oss til for natten og lot fisk være fisk.
1 Mai- hurra, ut av sengen og ut på trappen for å trekke frisk luft….
SNØ? Det snør på 1 Mai, kursen ble satt i motsatt retning på brøkdelen av et sekund.
Døren traff karmen med et smell, fyrstikk- tennved- ovn= varmt.

! Mai og snøvær.

Kaffe i kruset og brødskive i hånden, frokosten fortært,
Inn i vadebuksen på med hatten og ned til sjøkanten.
Litt rusten teknikk etter en lang vinter men humøret er på topp,
været er bra så man har ingenting å klage på.
Hvis det skulle være noe å sette fingeren på så måtte det være det at vi ikke kjente liv.

Fluebinding.

Fluefiske ja…..
Det skulle jo selvfølgelig skje med selvlagede fluer.
Kveldene på hytta ble brukt til denne jobben.
Jeg har i så måte fått meg en ny hobby.
I utgangspunktet liker jeg ikke å holde på med slike ting
fordi jeg vet at det kan bli dyrt hvis jeg blir hektet.

Selvlaget streamer.

Etter 3 dager med fiske i 2 forskjellige fjorder er konklusjonen den at vi var 1 uke for tidlig ute.

Note to self: neste år går turen av stabelen den andre uken i Mai.
Selv om vi ikke fikk fisk så var ikke turen en flopp,
Jeg fikk prøve meg på fluebinding, noe som jeg likte å holde på med.
Alt i alt en flott tur som må gjentas.

Takk for turen Tom- Arvid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bølgelek mm.

Porsanger 28-30.4.2011 Slideshow: Kajakkern’s trip from Nordkapp, Finnmark, Norge to Reinøya (near Lakselv) was created by TripAdvisor. See another Lakselv slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.