Totalt antall sidevisninger

mandag 14. oktober 2013

I båt fra Bergen til Nordkapp.
En ny utfordring på Norskekysten.

Dagen i dag den 14710-2013 startet kl 0500,

Det hadde snødd i natt så det var en kald fornøyelse å hoppe i bilen for å hente han Thomas som kom fra Kjøllefjord med hurtigruten.

Thomas er navnet på min eldste sønn.
Bussen gikk kl. 06 50 og turen gikk til Alta.
Flyet som skulle ta oss ned til Oslo skulle gå kl.13 55.
og videre til Bergen.
Thomas ringte meg forrige helg og spurte om jeg var interessert i å bli med ned til Bergenskanten
for å gå en båt oppover til Nordkapp.
Siden jeg padlet den strekningen i fjor sommer sa jeg ja og ringte så mitt søskenbarn som er på jobb ute i Øygarden for å høre om han kunne tenke seg å være med.
Svaret var av positiv karakter.

Baugen er i den andre enden.

Slik begynner mange av mine aktiviteter, kun med en telefon og med særdeles kort planleggingstid.
Vi ankom Bergen kl 1750 og møtte han Per Agnar mitt søskenbarn på Flesland.
Tok taxi til fergeleiet og ferga over til Austevoll hvor vi ble innlosjert i noe selger kalte et naust.

"Naustet"

Båten så ved første øyekast veldig bra ut, litt småplukk må man nesten regne med på en båt fra 87.
Ny teak dørk er montert.
Motorene( 2  stk V8 diesel ) er overhalt.
I det hele og det store så virket båten grei ut.
Noe krøll med den ene flapsen men det sa selger at han muligens klarte å fikse i morgen.
Båten er en Sea Ray 300 sedan bridge og er 30 fot og marsje med 17 knotta.

Ikke så verst båt selv om det er mørkt ute.

Nå har vi vært og handlet inn litt mat for kvelden,
Det blir pizza og øl.
Den lokale RIMIEN hadde det vi trengte.

Morgendagen blir fort travel så får vi se hva den dagen bringer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bølgelek mm.

Porsanger 28-30.4.2011 Slideshow: Kajakkern’s trip from Nordkapp, Finnmark, Norge to Reinøya (near Lakselv) was created by TripAdvisor. See another Lakselv slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.