Totalt antall sidevisninger

fredag 31. desember 2010

GODT NYTT ÅR


GODT NYTT ÅR.

En bildeserie med musikk laget av Trond Nørstad.
http://www.djourney.com/


Da var enda et år reist i vesterled med alle sine opp og ned turer
med alle sine glade og vonde dager, alt dette har det gamle tatt med seg,
men de gode minnene har vi tatt vare på, stort og smått.



TM Greenland og eier.


Den ene av min tre sønner konfirmerte seg og kjøpte seg en TM Wind 505
Det var ikke noe snakk om moped, datamaskin eller noe annet.
Her var det kajakk som stod på programmet.


Lasse iført Finnmarksbunad og Wind 505.
Så sitt man her da og mimrer mens man legger planer for det neste året
Som selvfølgelig skal bli minst like bra som det gamle om ikke bedre.
Noen turer er allerede i boks mens andre er på tegnebrettet.
Denne logoen blir nok å se på noen kajakker og biler rundt i Finnmark i år.
Vi har startet ei kajakkgruppe i Nordkapp i år,Nordkaperne.
De er å finne på Facebook.
http://www.facebook.com/group.php?gid=352428206465
 Vi håper at det skal være med på å fremme padleglede blant både store og små.
Vi er i den spede start og alle ting er ennå ikke helt på plass.
Dagsturer blir det nok av og turer med gruppen Nordkaperne blir det også.
Avtale om leie av basseng er også på plass for gruppa.


Naustet i Finnvika
Vi har et nokså stort prosjekt på gang med det naustet vi har fått tilgang til,
Det skal settes i stand slik at vi i Nordkaperne kan ha et samlings sted.
Ønsker alle i Nordkaperne et fortsatt 
GODT NYTT PADLEÅR.

Nordkapp med Knivskjellodden i bakgrunnen
Har hatt mange fine turer i år men i særstilling står nok
 turen rundt ”kappa” den 17. Mai i lag med han Magnus.

Høstjakt i høgfjellet.
Ei uke med rypejakt nådde jeg også,
da i lag med kamerater som ikke er å finne i padlemiljøet.
Det er godt å få litt annet å snakke om i de sene kveldstimer.
Det er slikt man ikke glemmer og kan gjenoppleve i form av minner igjennom vinteren.

Ellers så håper jeg å kunne komme meg på kurs i våttkortstigen
og ei eller to samlinger i løpet av våren/ sommeren 2011.



Nyttårsforsett- er det noe man kanskje bør holde seg unna?
Jeg har for vane å ikke ha slike da det er så lett å bli skuffet over seg selv,
Men i år har jeg satt meg som mål å padle mer enn det jeg gjorde i fjor.
Flere turer med overnatting skal det bli både vinter som sommer.
Det er et forsett som jeg tror det skal bli vanskelig å bryte.
 Så får vi se hva det nye året vil bringe.
Ikke mye sol hær den 14/2.

Så når rakettene er sendt til værs og ønskene om et godt nytt år er utdelt
så håper jeg at værgudene holder seg på min side, slik at man på nyåret
kan ta seg flere turer i kajakken uten at været skal bli et problem.
Den 22. Januar ser vi sola atter en gang og da går vi imot flotte dager her oppe.
Dager som vil bli benyttet til fulle med diverse aktiviteter på land og vann.

Min sønn, min bror og meg selv.

 Med dette vil jeg på nytt ønske dere alle et

RIKTIG GODT NYTT ÅR.

1 kommentar:

  1. Godt nytt år til også.

    Forsett å padle mye, ta bilder og del med oss andre.
    Skal skjerpe meg og ta padlebilder snart jeg og.

    Tore

    SvarSlett

Bølgelek mm.

Porsanger 28-30.4.2011 Slideshow: Kajakkern’s trip from Nordkapp, Finnmark, Norge to Reinøya (near Lakselv) was created by TripAdvisor. See another Lakselv slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.